dinsdag 21 april 2009

dromen...

Waar moet ik deze keer in godsnaam over schrijven? Over de verjaardag van mijn lieftallige broertje? Over het feit dat ik de afgelopen week te veel reanimaties gehad heb, maar daardoor nu wel een expert ben in het doen van reanimaties op pasgeborenen? Over het feit dat ik helemaal nog niet klaar ben om naar huis te gaan…

De afgelopen weken heb ik het gevoel dat mijn leven compleet op zijn kop staat. Ik heb iets gevonden waar ik me volledig in kan geven, iets wat ik mijn hele leven wel kan doen. Iets wat zo goed voelt! Ik wil helemaal nog niet naar huis, er valt hier nog zoveel te beleven. Ik mag nog niet naar huis!

Afgelopen week heb ik de hele week mogen werken op special care unit. Ik ben zelfs zo gek op dit werk dat ik in het weekend ga werken. Ik heb in 1 week tijd zoveel onvergetelijke momenten gehad dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen…Dromen die uitkomen! Daarom besluit ik nu maar om over iets onbenulligs te schrijven. Ik doe hier tenslotte ook nog andere dingen naast werken, al werk ik tegenwoordig bijna dag en nacht.

De meidenavondjes met Anneke, onze trouwfilmpassie die we delen, de chocoladekoekjes en popcorn. Kortom alle ingrediĆ«nten voor een geslaagd avondje! Zondag cultuur opgesnoven, na een dag verven in het ziekenhuis, met een groep van hier gaan eten bij een Ghanees (rara wat is dat? Eten uit Ghana…*juist*) Morgen staat de vergadering van Anneke voor “midwife of the month” op de planning, woensdag uiteten met Caroline en vrijdag weer op safari, joepie!! De tijd vliegt veel te snel voorbij. Ik ben helemaal nog niet klaar om terug te gaan naar huis, naar de stress, naar de hectiek, naar de tijdschema’s, naar alle problemen. Nee! Ik wil hier blijven. Hier kun je nog echt iets betekenen voor mensen. Een gevoel wat beter is dan vriendschap en liefde samen :=)

Deze week ben ik bezig met de opzet van het gebruik van kunstmatige beademing. Als alles goed is, start men binnenkort met de lessen over het gebruik daarvan op de intensive care voor kindertjes en als dat werkt, gaan ze het ook gebruiken op special care. Ik ben ervan overtuigd dat dit een belangrijke stap vooruit gaat zijn…Kinderen die niet meer komen te overlijden aan problemen met zuurstof. Het is gewoon geweldig! We gaan die 40% aan overlijdens omlaag brengen. Het moet minstens naar de helft!!

Ik blijf dromen…Nog 2 weken dromen! Nog 2 weken dromen waarmaken! Nog 2 weken andermans dromen laten uitkomen! 2 weken puur genieten :=)

Blijf geloven in jullie dromen!
Dikke kus

Geen opmerkingen: