maandag 27 april 2009

dromen komen uit en storten in...

Donderdag leken mijn dromen even uit te komen…’s Morgens kwam het hoofd naar me toe met zeer goed nieuws, waar iedereen erg trots op was! Deze week was het aantal overlijdens onder de 10% gebleven en dat was de eerste keer in jaren (ze zei zelf eeuwen) dat dat gebeurde. Ze was erg trots op dit feit en ze was ervan overtuigd dat dit mede door mijn veranderingen en hulp kwam. Ik voelde me zeer vereerd, maar dat gevoel duurde niet lang. De drukte begon die dag al vroeg. Te veel nieuwe opnames, prematuren lag helemaal vol, geen vrije couveuses meer, veel CPAP-kindjes, medicatie die op was, geen spuiten meer om medicatie toe te kunnen dienen enzovoorts….en 10 overlijdens in een middagje. Te veel problemen in te korte tijd…Helaas het percentage van deze week was weer gemiddeld en mijn dromen en blijdschap stortte in. Ik voelde me echt ontzettend slecht die dag en alle overledene kindjes vielen erg zwaar bij mij. Ik zal die kleine drieling nooit vergeten en vooral het gezicht van de moeder toen ik haar het nieuws moest meededelen :=(

Van het weekend weer op safari geweest en even mijn gedachten kunnen verzetten na deze hectische dagen. Murchison Falls stond op het programma en was wederom weer zeer spectaculair. Zaterdag een gamedrive met ontzettend veel dieren en prachtige natuur en ’s middags een bootsafari naar de watervallen. Zondag dan nog een vroege walking-safari naar de watervallen gedaan! De watervallen waren echt onwijs mooi en we hebben weer ontzettend veel geluk gehad met het spotten van dieren. Ik denk dat op safari gaan een nieuwe hobby van mij wordt. Nu zelfs in een weekendje zeer goede vrienden gemaakt en een zeer geslaagd laatste weekend hier in Uganda gehad. Het afscheid komt nu langzamerhand echt dichtbij...’s Avonds dan het verjaardagsfeestje van Cara gehad, wat ook zeer geslaagd was en na een korte nacht nu mijn laatste werkweekje in.
Deze week nog even tanden op elkaar en hard werken om onder die 10% te blijven deze week. En vooral afscheid nemen van iedereen. Het is echt ongelofelijk hoeveel goede vrienden ik hier gemaakt heb op wie ik blindelings durf te vertrouwen. Ik had dit nooit echt nooit verwacht, nooit durven dromen.

Geen opmerkingen: